Fényképezés

2012.03.27. 08:40 craig

Picture 3.pngMegnéztem mire képes az új iPad 5 megapixeles fényképezője. Először is tegyük tisztába: minek egy táblába egy fényképező? Mert szükség lehet rá amikor gyorsan le akarunk kapni valamit otthon és nincs kéznél a digigépünk képek készítésére. (Mert az nálunk általában a fiókban pihen, míg az iPad mindig kéznél van) Fontos említeni hogy az új iPad-be nem raktak vakut a kamera mellé, mint az iPhone-okon és ez kijön a teljesítményén is erősen. Ugyanis így csakis jó fényviszonyok között csinál jó minőségű képeket, bent is, és adott esetben kint is.

Képek a hajtás után.

Lőttem pár képet az erkélyünkről szép napsütéses időben, az eredmény:

 Photo_haz1n_kicsi_1.jpg

Photo_templ1n_kicsi.jpg

Eredeti méretben: 1, 2

Fejjel lefelé csinálta a képeket, mert fordítva tartottam az iPad-et és sehogy nem tudtam visszafordítani, majd kikísérletezem még ezt, most nem ez a lényeg :) A képek felbontása 2592x1936 pixel, mérete 1,1 és 1,8 Mb.

Majd fényképeztem a digitális fényképezőgéppemmel (Samsung ST1000) ugyanolyan felbontásban, az eredmény:

 SAM_haz1n_kicsi.jpg

SAM_templ1n_kicsi.jpg

Eredeti méretben: 1, 2

Én meglepődtem, hogy milyen gyenge teljesítményű digigépem van :) Az iPad hozta ugyanazt a teljesítmény!

Aztán sötétben, gyenge fény mellett is tettem egy próbát ugyanonnan, az eredmény:

 Photo_haz1e_kicsi.jpg

Photo_templ2e_kicsi.jpg

Eredeti méretben: 1, 2

A digigépről is levettem a vakut, hogy egyenlőek legyenek az esélyek, az eredmény:

 SAM_haz2e_kicsi.jpg

SAM_templ2e_kicsi.jpg

Eredeti méretben: 1, 2

Itt már a digigép jött ki győztesen, jobban szedte össze a fényt az optikája.

Tehát látható hogy a „jó fényviszony = jó kép, rossz/gyenge fényviszony = rossz kép” esete áll fenn az iPad esetében. Tipikus „szükség esetén jó lesz” típusú eszközzel van dolgunk, jó képekre csak tiszta, napfényes időben számíthatunk és még a digigépemet is felülmúlja optimális állapotok között. Újabb pluszpont az iPad-nek a részemről! :)

(Ja, és tudni kell rólam, hogy nem vagyok nagy fényképész és nem is nagyon értek a jó képek készítéséhez, hogyan kell beállítani egy fényképezőgépet az adott fényviszonyok között, úgyhogy a képek minőségének megítélése erősen szubjektív.)

A bejegyzés trackback címe:

https://szemzacios.blog.hu/api/trackback/id/tr894341495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása